موجولایف

10 چیزی که قبل از سفر به آلمان باید بدانید

راهنمای سفر به آلمان؛ فرهنگ و قوانین آلمان برای گردشگران

راهنمای سفر به آلمان؛ فرهنگ‌ها و قوانین آلمان که هر گردشگری باید بداند

اگر قصد سفر به آلمان را دارید چه برای گردشگری و خوش گذرانی و چه برای مهاجرت و کار نکاتی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. عدم آگاهی از این نکات میتواند منجر به تجربه ناخوش آیندی برای شما بشود چرا که رسوم فرهنگ و قوانین هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است.

ایستگاه‌های حمل و نقل

یکی از اولین چیزهایی که باید هنگام ورود به آلمان باید بدانید مناطق حمل و نقل هستند. آلمان یکی از مدرنترین سیستم‌های حمل و نقل جهان را داراست. با وجود اتوبوس‌ها، قطارهای تراموا و مترو شما میتوانید به هر نقطه کشور که میخواهید سفر کنید. با این حال هر شهری مناطقی دارد که شما باید از زمان پرداخت بلیت یا رزرو هتل آگاه باشید.

پول نقد به همراه داشته باشید

هنگام گردش و خرید در آلمان بهتر است که پول نقد با خود ببرید. اکثر رستوران‌ها بارها و فروشگاه‌ها کارت بانکی را نمیپذیرند بنابراین بهتر است نقدن پرداخت کنید و یا از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید.

مناظر بیرون از شهر

شاید شما آلمان را با صنعتِ آن بشناسید اما جنگل‌ها و طبیعت این کشور هم شهرت جهانی دارد. اگر به آلمان سفر کردید حتما در بیرون از شهرها هم گشت و گذار کنید بخصوص صخره‌های گچی جزیره روگن و صخره‌های سنگ اِلبه

صدای خود را بالا نبرید

نکته‌ی دیگری که لازم است بدانید اینست که ولوم صدای خود را پایین نگه دارید. مردم آلمان از کسانی که به قوانین و رسومات احترام میگذارند خوششان میاید و آرام صحبت کردن هم یکی از آنهاست البته این بدین معنا نیست که شما نمیتوانید حرف بزنید اما بهتراست در مکان‌های عمومی از صدا و لحن دوستانه‌ای استفاده کنید.

احترام به چراغ‌های راهنمایی

منتظر بمانید تا چراغ سبز شود و سپس از خط عابر عبور کنید. در آلمان عبور غیر مجاز از خطوط جاده خلاف بزرگی محسوب میشود دستکم نسبت به ایران خودمان! خوده آلمانی‌ها نسبت به این قبیل مسائل بسیار حساس هستند.

فرهنگ و قوانین آلمان؛ راهنمای سفر به آلمان
فرهنگ و قوانین آلمان؛ راهنمای سفر به آلمان

آلمانی یاد بگیرید

اگر قصد دارید زمان قابل توجهی را در آلمان بمانید حتما اول افعال مهم آلمانی را یاد بگیرید. خیلی از گردشگران در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها انگلیسی صحبت میکنند اما نباید توقع داشت که هرکسی در آلمان به انگلیسی صلیث مسلط باشد. اگر فرد پرمشغله‌ای هستید و هنوز زمانی برای کلاس زبان پیدا نکرده‌اید میتواند از اپلیکیشن و سایت دولینگو برای یادگیری زبان استفاده کنید.

انتظار داشته باشید که یک غریبه کنار شما بنشیند

در طول سفر به آلمان اگر به یک بار یا یک مکان عمومی رفتید شاید شاهد کمبود تعداد صندلی‌ها باشید، اما در عوض مشاهده میکنید که نیمکت های طویلی وجود دارد. اگر روی یکی از این نیمکت‌ها بنشینید باید انتظار اینرا داشته باشید که یک یا چند غریبه نیز به شما بپیوندند و کنار شما بنشینند. این یک خرده فرهنگ کاملن روتین در آلمان است.

نوشیدنی های الکلی در مکان‌های عمومی

نکته‌ی دیگری که شاید برایتان جالب باشد اینست که برخلاف بسیاری از کشورها در آلمان میتوانید در انظار عمومی نوشیدنی بنوشید و اینکار هیچ خطری برای شما از نظر قانونی ندارد.

Motorways

یا بقول خوده آلمان‌ها autobahn این کلمه در فارسی معادل دقیقی ندارد اما میتوان این گونه گفت که یک اتوبان است که برای ترافیک سریع طراحی شده است، با مکان های نسبتا کمی برای پیوستن یا خروج. در این اتوبان‌ها میتوانید با سرعت 200 کیلومتر برساعت برانید اما توجه داشته باشید که شانه‌ای برای توقف وجود ندارد.

صداقت را توهین برداشت نکنید!

مردم آلمان رک هستند و عادت به صحبت‌های صریحانه دارند اما اهل گپ‌های کوتاه هم نیستند. اگر شما عادت به چنین چیزهایی ندارید بهتر است که اینها را توهین برداشت نکنید و آنرا بعنوان بخشی از فرهنگ آلمان بپذیرید.

 

ممنون که با موجولایف همراه بودید. اگر شما یا یکی از دوستانتان تجربه سفر به آلمان را داشته اید یا تحقیقی درباره فرهنگ و مردم آلمان میدانید در کامنت برای ما از تجربه و حس و حالتان بنویسید. دیگر نوشته های مرتبط 

86 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *