بازی های ویدیویی

بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت (2023)

7 تا از بهترین بازی های مبارزه ای برای PC و کنسول

بازی‌های مبارزه‌ای دهه‌ها است که یک سبک محبوب در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و بدون شک مورتال کامبت یکی از بهترین زبانزدهای این سبک است. این بازی همواره بعنوان بهترین بازی مبارزه ای در طول تاریخ شناخته شده است و زمانی که حرف از بازی های مبارزه ای به میان بیاید احتمالن داریم درباره این بازی حرف میزنیم. با این حال، اگر به دنبال چیز متفاوتی هستید یا می‌خواهید گزینه‌های دیگری را کشف کنید، بازی‌های مبارزه‌ای زیادی وجود دارد که به همان اندازه سرگرم‌کننده و هیجان انگیز باشند.

این بازی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در کنار کاراکترهای متنوع و مکانیزم گیم پلی متفاوت دارند و از این لحاظ کاملن میتوانند با عنوان بزرگی مثل مورتال کامبت رقابت کنند.

در این مقاله، 7 تا از بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت و تیکن به شما معرفی خواهند شد و هربازی را از نظر گیمپلی، سبک و حس و حال کلی بررسی خواهیم کرد تا اگر بدنبال تجربه های جدیدی در این سبک هستید بتوانید بازی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت و تیکن

1- بازی Killer Instinct

بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت - Killer Instinct - غریزه قاتل

 

شاید نام Killer Instinct (غریزه قاتل) به گوش خیلی از شما جدید باشد اما باید بدانید که این بازی یکی از قدیمی ترین فرانچایزهای سبک مبارزه‌ایست و انتشار اولین نسخه آن به سال 1995 برمیگردد. البته این بازی در انتشار نسخه های پی در پی چندان مصمم نبود و در طول این 3 دهه تنها 6 نسخه از آن عرضه شد. آخرین نسخه از این بازی که Killer Instinct: Season 3 نام دارد در سال 2016 برای Xbox one و ویندوز منتشر شد و نقدهای بسیار مثبتی را نیز دریافت کرد.

در Killer Instinct هر دو حالت تک نفره و چند نفره وجود دارد. حالت چند نفره آنلاین دارای یک لیگ رده بندی ماهانه است، که در آن می‌توانید بازیکنان دیگر را در سراسر جهان به چالش بکشید و بسوی رتبه‌های بالاتر حرکت کنید.

این بازی گزینه های سفارشی سازی فراوانی را ارائه میدهد. 20 مرحله مختلف با محیط های متنوع وجود دارد که به همراه موسیقی تحسین شده‌اش میتواند شما را‍ بخوبی در خودش غرق کند.

بطور کلی Killer Instinct یک بازی مبارزه ای سرگرم کننده، سریع و خونین با حس کلاسیک و آرکید است. این یک انتخاب عالی برای عاشقان و طرفداران بازی هایی مبارزه ای است.

2- بازی Dead or Alive 6

بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت - Dead or Alive 6

The Dead or Alive 6 ششمین قسمت اصلی از سری بازی های ویدیویی مبارزه ای Dead or Alive است. دارندگان کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی میتوانند این بازی سه بعدی را تجربه کنند.

Dead or Alive 6 هر دو حالت تک نفره و آنلاین را دارد و توجه سازندگان به گرافیک و جزئیات واقعن ستودنیست. مکانیک بازی براساس مبارزات واقعی استوار است و همه چیز از افکت های ضربه گرفته تا حالات چهره باعث می شود تجربه تا حد امکان واقعی به نظر برسد.

31 مبارز قابل بازی در Dead or Alive 6 وجود دارد که اکثر آنها از قبل برای طرفداران سری Dead or Alive شناخته شده اند. این قسمت سه شخصیت جدید را معرفی کرده است: NiCO، Diego و Kula Diamond.

بطور کلی Dead or Alive 6 یک بازی مبارزه ای عالی است که از هر نظر بخواهیم آنرا بررسی کنیم یک شاهکار است. با نگاهی به گیم پلی سریع، گرافیک واقع گرایانه و فهرست متنوع کاراکترها، به راحتی می توان متوجه شد که چرا این بازی تا این حد در بین طرفداران بازی های مبارزه ای محبوب شده است.

3- بازی Soulcalibur VI

بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت Soulcalibur VI

Soulcalibur VI یک بازی مبارزه ای مبتنی بر سلاح است و میتوان آنرا روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ویندوز بازی کرد. در این بازی شما چندین کاراکتر با سلاح های منحصر به فرد در اختیار که هرکسی میتواند با توجه به سبک بازی و علاقه‌ش جنگجوی محبوبش را پیدا کند. فهرست پایه دارای 21 کاراکتر است اما از طریق DLC هایی که برای بازی منتشر شده میتوان آنرا افزایش داد. یکی از شگفتی های خوشایند بازی حضور ویچر به عنوان شخصیت قابل بازی است. علاوه بر این صد اسلات برای ذخیره شخصیت های سفارشی در این بازی وجود دارد و میتوانید شخصیت های اختصاصی خودتان را بسازید.

چندین حالت بازی در Soulcalibur VI وجود دارد. حتی می‌توانید به قرن شانزدهم سفر کنید و در حالت تک‌نفره Soul Chronicle، رویدادهای اولین بازی این سری را دوباره مرور کنید. اگر هم اهل چالش هستید میتوانید مد آنلاین را انتخاب کنید و با دیگر بازیکنان از سراسر جهان به مبارزه بپردازید.

Soulcaliber VI یک انتخاب عالی برای تمام طرفداران مورتال کامبت است که میخواهند یکی دیگر از بهترین بازی های مبارزه ای جهان را امتحان کنند.

4- بازی Dragon Ball FighterZ

بهترین بازی های مبارزه ای پی سی و کنسول - Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ یک بازی مبارزه ای است که از زمان انتشار آن در ژانویه 2018 به سرعت توانست به یک بازی محبوب در بین طرفداران سبک مبارزه ای و انیمه ای تبدیل شود. این بازی دارای فهرستی چشمگیر از شخصیت های فرنچایز محبوب Dragon Ball است که هر کدام دارای مجموعه از حرکات و توانایی های ویژه هستند. جلوه‌های گرافیکی خیره‌کننده و گیم‌پلی سریع بازی باعث شده است تا هم از سوی طرفداران و هم از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گیرد و بسیاری آن را یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ قلمداد کنند.

یکی از مواردی که Dragon Ball FighterZ را از دیگر بازی های مبارزه ای متمایز می کند، کنترل آن است. در حالی که بسیاری از بازی‌های مبارزه‌ای دارای سیستم کنترل پیچیده ای هستند که میتواند برای تازه کارها ترسناک باشد، با سیستم کنترل و عملکردهای ساده Dragon Ball FighterZ برای یادگیری بسیار آسان هستند و هرکسی میتواند با آن کار کند. با این حال، در عین سادگی میتوان پیچیده ترین حرکات را با آن اجرا کرد و سالها طول میکشد تا بتوانید به تمام تکنیک‌ها و استراتژی های بازی مسلط شوید.

از دیگر ویژگی‌های برجسته بازی باید به تعداد کثیر شخصیت‌های قابل بازی اشاره کرد که با افزودن DLC تعداد آنها تا 40 عدد قابل افزایش است.

5- بازی Tekken 7

Best fighting games like Mortal Kombat Tekken 7 - بهترین بازی های مبارزه ای شبیه مورتال کامبت (2023) 2024

Tekken 7 یک بازی مبارزه ای است که از زمان عرضه در سال 2015 دنیای بازی ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. این بازی با مکانیک های گیم پلی جذاب، شخصیت های منحصر به فرد و صحنه رقابتی خود، تبدیل به یک بازی مورد علاقه طرفداران و یک عنصر اصلی در جامعه بازی های مبارزه ای شده است.

یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های Tekken 7، شخصیت‌های متنوع آن است. این بازی دارای بیش از 40 شخصیت قابل بازی است که هر کدام سبک مبارزه و داستان منحصر به فرد خود را دارند. برخی از محبوب ترین شخصیت ها عبارتند از جین کازاما، هیهاچی میشیما، کازویا میشیما و نینا ویلیامز.

Tekken 7 چندین حالت تک‌نفره آفلاین از جمله حالت داستانی، حالت آرکید و نبرد گنج را ارائه می‌دهد. حالت داستانی حماسه خانواده میشیما را دنبال می کند و دارای صحنه های سینمایی است که داستان هر شخصیت را روایت می کند. حالت آرکید همان حالت کلاسیک است و نبرد گنج یک حالت منحصر به فرد است که به بازیکنان با آیتم های درون بازی برای برنده شدن در نبردها پاداش می دهد.

اگر هم بخواهید آنلاین بازی کنید تیکن 7 چندین حالت چندنفره دارد. مسابقات رده بندی به بازیکنان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین با دیگران رقابت کنند و برای افزایش رتبه خود امتیاز کسب کنند. Player Match  به بازیکنان اجازه می دهد لابی ایجاد کنند و در برابر دوستان یا غریبه ها مبارزه کنند. حالت تورنمنت حالتی است که به بازیکنان اجازه می دهد در مسابقات آنلاین به رقابت بپردازند.

بطور کلی سطح توانایی ها و ترجیحات شما اهمیتی ندارد تنها کافیست طرفدار سبک بازی های مبارزه ای باشید تا بتوانید از تیکن 7 لذت ببرید.

6- بازی Injustice 2

بهترین بازی های مبارزه ای پی سی و کنسول - Injustice 2

Injustice 2 به عنوان یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Injustice: Gods Among Us در سال 2017 توسط استدیو NetherRealm منتشر شد.

یکی از قابل توجه ترین جنبه های Injustice 2 فهرست کاراکترهای آن است که هم شخصیت های مشهور گذشته و هم شخصیت های جدیدی مانند Supergirl و Gorilla Grodd را شامل می شود. این بازی همچنین کاراکترهای محبوبی مانند پسرجهنمی و لاکپشت‌های نینجا را بصورت DLC عرضه کرده است.

به عنوان یک تجربه تک‌نفره، Injustice 2 عالی است و به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا به مجموعه وسیعی از شخصیت‌های محبوب دنیای DC فرمانروایی کنند. با این حال، کسانی که به دنبال یک بازی مبارزه ای بسیار رقابتی هستند ممکن است متوجه شوند که Injustice 2 کمی کمتر از انتظارات آنها است. با این وجود، بازی هنوز هم بسیار لذتبخش است و برای طرفداران بازی های مبارزه ای یک جهان کشف نشده جدید است.

7- بازی Street Fighter 6

بازی های شبیه مورتال کامبت - استریت فایتر ۶

Street Fighter 6 یک بازی مبارزه ای است که توسط Capcom ساخته شده و 2023 منتشر شده است. این بازی جدیدترین عنوان در مجموعه بزرگ Street Fighter است که از زمان عرضه آن در سال 1987 همواره یکی از بهترین بازی های مبارزه ای بوده است.

بنظر میرسد کپکام برای عذرخواهی بابت محتوای رقت انگیز نسخه قبلی، این بار یک بازی کامل و قابل توجه را ارائه کرده است. رقابت‌های جهانی به بازیکنان اجازه می دهد تا یک شخصیت بسازند و آنها را در کمپینی هدایت کنند که مشابه یک RPG انجام می شود. آنها می توانند سطح خود را بالا ببرند، ماموریت ها را انجام دهند و با برخی از محبوب ترین چهره های فرنچایز تعامل داشته باشند. بطور کلی استریت فایتر 6 یک تجربه ضروری برای همه کسانیست که میخواهند یکی از بهترین بازی های مبارزه ای را امتحان کنند.

 

86 / 100

یک دیدگاه

  1. با سلام وبمستر عزیز پست عالی وبسایت ❤️زیبا دارید اگر تمایل به 📊افزایش بازدید بصورت 🎁رایگان داشته باشید به وبسایت ما سری بزنید
    برای دانلود نرم افزار 📈افزایش بازدید کاملا رایگان به لینک زیر بیایید👇

    https://sitebazdid.ir🌐

    🙏 مشتاقانه منتظر دیدار هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *