بازی های ویدیویی

9 تا از بهترین بازی های شبیه Mass Effect

بهترین بازی های شبیه Mass Effect برای طرفداران سبک اکشن نقش آفرینی و علمی تخیلی

اگر از علاقه مندان به بازی های علمی تخیلی و نقش آفرینی هستید، قطعا با Mass Effect غریبه نیستید. Mass Effect شما را به جهانی بزرگ میبرد، جایی که در آن باید به ماموریت های فضایی بروید، سیاره‌های جدید کشف کنید، با نژادهای بیگانه علیه دیگر بیگانگان اتحاد تشکیل دهید و تصمیماتی بگیرید که بر سرنوشت کهکشان تاثیر میگذارد. این بازی اولین بار در سال 2007 توسط استدیو bioWare ساخته شد و از آن زمان تاکنون یک سه گانه و یک اسپین آف دوست داشتنی توسط Electronic Arts از آن منتشر شده است.

اما اگر سه گانه اصلی Mass Effect را بازی کرده اید، به آندرومدا رسیده اید و هنوز هم دلتان میخواهد در فضای علمی تخیلی به نقش آفرینی بپردازید باید نگاهی به بهترین بازی های شبیه Mass Effect بیندازید. این بازی ها شاید Mass Effect نباشند اما همچنان مشابه، سرگرم کننده و جالب هستند و پتانسیل اینرا دارند که به همان اندازه شما را معتاد خود کنند!

بهترین بازی های شبیه Mass Effect – بعداز Mass Effect چی بازی کنیم؟

اگر سری Mass Effect را دوست دارید یعنی طرفدار بازی های علمی تخیلی و نقش آفرینی هستید و از مکاشفه محیطهای مرموز و نبرد با موجودات ناشناخته لذت میبرید. در این سبک بازی های متعددی وجود دارد و در این تاپ لیست با 9 از بهترین های آن آشنا میشوید.

بازی Dragon Age: Inquisition

بهترین بازی های شبیه Mass Effect - Dragon Age: Inquisition

پلتفرم‌ها  

Dragon Age: Inquisition یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط BioWare توسعه یافته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این سومین بازی بزرگ از سری Dragon Age است که در نوامبر 2014 برای ویندوز، کنسول‌های نسل هفتمی و هشتمی منتشر شد. بازی در یک دنیای فانتزی روایت می شود که در آن بازیکن کنترل Inquisitor را به دست می گیرد، شخصیتی که وظیفه دارد جهان را از تهاجم اهریمن‌های شیطانی نجات دهد. این بازی دارای یک محیط جهان باز است که در آن بازیکنان می توانند مناطق مختلف را کشف کنند، ماموریت ها را کامل کنند و با دشمنان مختلف درگیر شوند.

یکی از ویژگی های برجسته Dragon Age: Inquisition، داستان عمیق و جذاب آن است. داستان بازی به خوبی نوشته شده و دارای شخصیت های به یاد ماندنی است که هر کدام ویژگی‌ها و انگیزه های منحصر به فرد خود را دارند. انتخاب های بازیکن در طول بازی نیز تاثیر بسزایی در نتیجه داستان دارد و با هربار بازی میتوان پایان متفاوتی را شاهد بود. علاوه بر این، جلوه های دیداری خیره کننده در کناره مدل پردازی دقیق و پرجزئیات را هم به خصوصیات این بازی اضافه کنید تا پی ببرید چرا این بازی یکی از بهترین بازی های شبیه Mass Effect نام گرفته است.

بازی Borderlands 3

پلتفرم‌ها  

 Borderlands 3 از نظایر بسیاری شبیه به Mass effect است. هر دو بازی محیط گسترده ای دارند و بازیکنان را با خود به سفرهای پرماجرای فضایی میبرند تا با موجودات بیگانه فضایی بجنگند و کنترل کهکشان بدست گیرند. در Borderlands 3 شما میتوانید به عنوان یکی از اعضای Vault Hunters بازی کنید. هر کدام از این 4 کاراکتر مهارت‌ها و ابزارهای خاص خود را دارند و میتوانید هرکدام که با سبک بازی شما متناسب بود را انتخاب کنید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Borderlands 3 امکان بازی با دوستان است. بازیکنان می توانند یک تیم چهار نفره تشکیل دهند و با هم به ماجراجویی بپردازند. این بازی همچنین دارای یک ویژگی تقسیم صفحه است که به دو بازیکن اجازه می دهد به طور همزمان با یک کنسول بازی کنند. علاوه بر این، این بازی دارای سطوح دشواری متعددی است که برای گیمرهای با تجربه و هم برای گیمرهای تازه کار پاسخگو خواهد بود. Borderlands 3 قطعا یکی از بهترین بازی های شبیه mass effect است که میتوانید برای PC و کنسول‌های نسل هشتمی پیدا کنید.

بازی Lost Planet: Extreme Condition

پلتفرم‌ها  

Lost Planet: Extreme Condition نمونه ای فوق العاده از یک بازی تیراندازی سوم شخص است که در سیاره ای خیالی به نام EDN III اتفاق می افتد. بازی دارای محیطی خشن با برف و یخ و همچنین موجودات خطرناکی به نام آکرید است که بازیکنان باید با آنها مبارزه کنند. به عنوان بازیکن، شما نقش وین هولدن، غارتگر برفی را بر عهده می گیرید که باید در سیاره حرکت کند و اسرار آن را در حین مبارزه با دشمنان کشف کند.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های Lost Planet: Extreme Condition استفاده از انرژی حرارتی بعنوان یک منبع حیات است که بازیکنان برای زنده ماندن باید آن را جمع آوری کنند. این بازی همچنین دارای سلاح‌ها و ماشین‌های مختلفی است که می‌توان از آنها برای از بین بردن دشمنان استفاده کرد و همچنین حالت چند نفره به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت کنند. به طور کلی، Lost Planet: Extreme Condition یک بازی تیراندازی سوم شخص چالش برانگیز است که یک تجربه علمی تخیلی منحصر به فرد به کسانی که بدنبال بازی های شبیه mass effect هستند ارائه میدهد.

The Elder Scrolls V: Skyrim

پلتفرم‌ها  

The Elder Scrolls V: Skyrim شاید قدیمی باشد اما امتحان خود را پس داده است، عرضه شدن برای سه نسل از کنسول های سونی و مایکروسافت گواه همین حرف است. این بازی که در سال 2011 منتشر شد، هنوز هم به طور گسترده توسط گیمرها در سراسر جهان بازی می شود و بسیار محبوب است. یکی از دلایل محبوبیت ماندگار آن، جهان باز و عظیم آن است. نقشه بازی بزرگ است و مکان ها و رازهای زیادی برای کشف وجود دارد. از قله های برفی Throat of the World گرفته تا شهرهای شلوغ Whiterun و Solitude، دنیای Skyrim پر از زیبایی، خطر و ماجراجویی است.

بازی در دنیایی تخیلی به نام Tamriel می گذرد که پر از تاریخ، اساطیر و جادو است. شما به عنوان یک جنگجوی Dragonborn، وظیفه دارید جهان را از بازگشت یک اژدهای باستانی بنام Alduin است، نجات دهید. در طول مسیر، با شخصیت‌های بسیار متنوعی روبرو میشوید که هر کدام داستان‌ها و ماموریت‌های خاص خود را دارند. دنیای Skyrim پر از نبردها و اسرار بی پایان است. Skyrim برای زندگی کردن است نه بازی

بازی ELEX

پلتفرم‌ها  

ELEX یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط Piranha Bytes، سازنده سری Gothic و Risen ساخته شده است. داستان بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی می گذرد، جایی که بازیکن نقش جکس، یکی از اعضای سابق آلب را بر عهده می گیرد،اعضای این جناح قدرتمند از ماده ای به نام Elex برای افزایش توانایی های فیزیکی و ذهنی خود استفاده می کنند. با این حال، جکس تصمیم می گیرد آلب ها را ترک کند و به گروه برسکرز بپیوندد، جناحی که طبیعت و جادو را بر تکنولوژی و ماشین مقدم میدانند. این بازی دارای یک جهان باز گسترده، چند جناح و یک داستان غیر خطی است که به بازیکن اجازه می دهد تصمیماتی بگیرد که بر پایان بازی تأثیر می گذارد.  ELEX پس از انتشار نقدهای متفاوتی دریافت کرد و منتقدان طراحی جهان و آزادی انتخاب بازیکان را تحسین کردند، اما نقدهایی بر سیستم مبارزه و مسائل فنی آن وارد کردند.

در میان بازی‌ های شبیه mass effect بازی ELEX را با کمی ارفاق میتوان بین بهترین‌ها جا داد. اما این اصلن بمعنی اینکه با یک بازی بد طرف هستید نیست. وقتی ELEX را با سری Mass Effect مقایسه می‌کنیم، می‌توان شباهت‌هایی را از نظر محیط و ژانر بازی مشاهده کرد. هر دو بازی در دنیایی آینده نگر و دارای عناصر علمی تخیلی و فانتزی هستند. هر دو بازی همچنین به بازیکن اجازه می‌دهند با تصمیمات مختلف پایان های مختلفی را شاهد باشند، و هر دو بازی دارای چندین جناح هستند که بازیکن میتواند بنا به میل خود با آنها بجنگد یا متحد شود. با این حال، تفاوت‌هایی نیز وجود دارند. Mass Effect بیشتر بر داستان سرایی و توسعه شخصیت تمرکز دارد، در حالی که ELEX بر کاوش و آزادی انتخاب تاکید دارد. Mass Effect همچنین دارای سیستم مبارزه صیقل خورده‌تری است، در حالی که مبارزات ELEX به دلیل بی نظمی و عدم پاسخگویی مورد انتقاد قرار گرفته است. به طور کلی، هر دو بازی تجربیات منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند اما هردو در ارائه‌ی تجربه یک بازی اکشن نقش آفرینی علمی تخیلی موفق بوده اند.

The Outer Worlds

پلتفرم‌ها  

Outer Worlds یک بازی ویدیویی جذاب ساخته استدیوی Obsidian و منتشر شده توسط Private Division و Take-Two است. بازی در آینده ای اتفاق می افتد که در آن شرکت های بزرگ همه جنبه های زندگی انسان را کنترل می کنند و بازیکنان بدنبال کشف سیارات مختلف در منظومه Halcyon برای فرار از این اسارت هستند. چیزی که the Outer Worlds را از دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی متمایز می‌کند انتخاب هایست که در اختیار بازیکنان میگذارد تا با هربار اتمام بازی تجربه متفاوتی داشته باشند. علاوه بر این، داستان و دیالوگ های فوق‌العاده آن، بازیکنان را از لحاظ احساسی درگیر خود میکند.

اگر از طرفداران Mass Effect هستید، مطمئناً از the Outer Worlds لذت خواهید برد. هر دوبازی در سبک اکشن نقش آفرینی با فضای علمی تخیلی هستند. علاوه بر این، هر دو بازی حول محور مفهوم اکتشاف فضا و کاوش در سیارات مختلف می چرخند. Outer Worlds و Mass Effect فراتر از ویژگی‌های مشترکشان، سبک‌های گیم‌پلی و مکانیزم‌های داستان‌سرایی متفاوتی دارند. در حالی که Mass Effect بر روی مبارزات، شخصی‌سازی کاراکترها و خط داستانی فضایی حماسی تمرکز دارد، Outer Worlds بیشتر بر روی عناصر نقش‌آفرینی مانند انتخاب‌ دیالوگ و تصمیم‌گیری مبتنی بر پیامد تمرکز می‌کند. اما با وجود تفاوت‌های ظریف، هر دو بازی تجربه فوق‌العاده‌ای را در اختیار گیمرها میگذارند. قطعا میتوان the Outer Worlds را به عنوان یکی از بهترین بازی های شبیه mass effect برای بازی روی PC و کنسول های نسل هشتمی و نهمی پیشنهاد داد.

بازی Red Dead Redemption 2

پلتفرم‌ها  

Red Dead Redemption 2 یک بازی ماجراجویی  مشهور از کمپانی Rockstar است که در یک جهان باز با حال و هوای وسترن اتفاق میافتد. بازی شما را به 1899 آمریکا میبرد و داستان گروهی از یاغیان را روایت میکند که در حال فرار از قانون هستند. با کاوش در مناظر وسیع و پرجزئیات، با انواع شخصیت‌ها، از قانون‌گذار تا راهزن، روبرو می‌شوید که هر کدام داستان‌های خاص خود را برای گفتن دارند. در این بازی برای زنده ماندن، باید ماموریت های مختلفی را انجام دهید، با ماهیگیری و شکار غذا تهیه کنید، سلاح های خود را ارتقا و مهارت های خود را توسعه دهید، بعنوان یک جایزه بگیر بدنبال دیگر یاغیان بروید آنهم در حالی که خطرات غرب وحشی هر لحظه در کمین شماست.

گرافیک بازی نفس گیر است و به همه چیز از کاراکترها و مناظر گرفته تا کوچکترین جزئیات، مانند حرکت اسب ها و خش خش برگ ها، توجه فوق العاده ای شده است. خط داستانی غنی و پیچیده نیز یکی از ویژگی های برجسته بازی است که مضامین وفاداری، خیانت و رستگاری را در بر می گیرد. Red Dead Redemption 2 با مجموعه ای چشمگیر از کاراکترها، صداگذاری درخشان و گرافیک پرجزئیات، واقعاً شاهکاری در صنعت گیم است. شاید از نظر محیط، شباهتی میان غرب وحشی و کهکشان نباشد اما از نظر تجربه گیم پلی میتوان این بازی را نیز به لیست بهترین بازی های شبیه Mass Effect اضافه کرد.

The Witcher 3: Wild Hunt

پلتفرم‌ها  

در بازی The Witcher 3: Wild Hunt بازیکنان نقش Geralt of Rivia، یک شکارچی هیولا معروف به “Witcher” را درجهان باز و گسترده‌ای که با الهام از اساطیر اسلاویک ساخته شده است بازی می کنند. این بازی دارای یک خط داستانی پیچیده با پایان های متعدد، و همچنین انواع ماموریت ها و مرحله‌های جانبی است که تا 170 ساعت گیمپلی را شامل میشود. دنیای The Witcher 3: Wild Hunt دارای جزئیات فراوان و واقع گرایانه است، CD Projekt حتی روی سیستم آب و هوا و چرخه‌ی شب و روز بازی نیز به نحو احسن کار کرده است.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های The Witcher 3: Wild Hunt کاراکترهای جذاب آن است. هر کاراکتر خصوصیات و داستان منحصر به فرد خود را دارد که باعث می شود احساس کنید بجای NPC دارید با با افراد واقعی بازی میکنید. مکانیک گیم پلی بازی نیز آن را از دیگر بازی های اکشن نقش آفرینی متمایز می کند. بازیکنان باید با ترکیبی از شمشیربازی، جادو و کیمیاگری برای شکست دادن موجودات مختلف و تکمیل ماموریت‌ها استفاده کنند. شاید در این بازی خبری از تفنگ و سفینه نباشد اما تا دلتان بخواهد محیطها و موجودات مرموز و ناشناخته دارد که باعث میشود جز یکی از بهترین بازی های شبیه Mass Effect باشد.

بازی Outriders

پلتفرم‌ها  

Outriders یک بازی تیراندازی سوم شخص و نقش آفرینی است که توسط People Can Fly توسعه یافته و بوسیله Square Enix منتشر شده است. بازی در دنیایی تاریک و خشن جریان دارد که در آن بازیکنان نقش Outrider را بر عهده می گیرند، سربازی که وظیفه دارد سیاره Enoch را در جستجوی خانه ای جدید برای بشریت کاوش کند. این بازی دارای کلاس‌ها و توانایی‌های مختلفی است که می‌توان آن‌ها را متناسب با سبک بازی بازیکن سفارشی کرد. سیستم مبارزه سریع و شدید است، با تمرکز بر مکانیک های مبتنی بر پوشش و توانایی های ویژه ای که می تواند جریان نبرد را تغییر دهد. بطور کلی میتوان outriders را یک بازی عالی برای طرفداران سبک شوتر دانست.

مقایسه Outriders با Mass Effect کار آسانی نیست، زیرا هر دو بازی در نوع خود عالی هستند. با این حال، شباهت هایی بین این دو وجود دارد که شایان ذکر است. هر دو بازی دارای یک جهان باز و وسیع هستند، با مکان های بسیار زیاد برای جستجو و کشف. علاوه بر این، هر دو بازی دارای داستانی جذاب هستند که بازیکنان را در طول بازی درگیر می کند. با این حال، تفاوت هایی نیز بین این دو بازی وجود دارد. Outriders یک بازی اکشن متمرکزتر است و تاکید بیشتری بر مبارزه سریع دارد. از طرف دیگر، Mass Effect یک بازی بیشتر داستان محور است، با تاکید بیشتر بر توسعه شخصیت و انتخاب هایی که بر داستان تأثیر می گذارد. با وجود این تفاوت ها، هر دو بازی در نوع خود عالی هستند و طرفداران سبک شوتر مطمئنا از هر دو لذت خواهند برد.

خلاصه

Mass effect یک سری بازی تحسین شده در سبک اکشن نقش آفرینی است که برای طرفداران فضا، علمی تخیلی و موجودات فراساخته چیزی کم نگذاشته است. اگر این بازی را دوست داشته اید و بدنبال تجربه ای مشابه هستید، در میان بازی های شبیه mass effect میتوان این 9 بازی را به شما پیشنهاد داد:

Dragon Age: Inquisition
Borderlands 3
The Witcher 3: Wild Hunt
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Outer Worlds
ELEX
Outriders
Red Dead Redemption 2
Lost Planet: Extreme Condition

اگه به این سبک پست‌ها علاقمند هستید، مثلا یه فیلمی رو دیدید، یه بازی رو تموم کردید خوشتون اومده و میخواید بدونید چه چیزهای مشابهی واسش وجود داره، اینستاگرام موجولایف رو فالو داشته باشید.

84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *