بازی های ویدیویی
موضوعات داغ

10 تا از بهترین بازی های ترسناک که نمیتوانید در تاریکی بازی کنید!

بهترین بازی های ترسناک که میتوانید روی PC یا کنسول خود بازی کنید.

بهترین بازی های ترسناک PC و کنسول

برخلاف بازی‌های ورزشی و نقش آفرینی، بازی‌های ترسناک گیمرهای کمتری دارند و دلیل آنرا هم ازپیش میدانید! در جهانی که بسرعت درحال تغیر است، تنها چیزی که زندگی ما کم دارد اینست که خودمان را با یک بازی ویدیویی بترسانیم. به هرحال، اگر فرد شجاعی هستید و دوست دارید در دنیاهای ترسناک و فانتزی مکاشفه کنید در این لیست از موجولایف بازی‌های به شما معرفی میشود که میتواند تمام شب شما را بیدار نگه دارد.

Outlast 2

بهترین بازی های ترسناک - OutLast 2
Outlast 2

بازی outlast 2 ادامه بازی outlast اصلی‌ست که در سال 2013 منتشر شد. این بازی برای پلتفرم‌های PC، XBOX One, PS4 و نینتندو سوییچ در دسترس است. در این بازی شما به سالیوان نات و پیروان تحت امرش میپیوندید. درست همانند Outlast اصلی این بازی نیز از دوربین اول شخص بازی میشود. outlast 2 بدنبال ایجاد تجربه‌ای سختر و ترسناکتر است.

در این بازی شما در نقش یک ژورنالیست قرار خواهید گرفت که طی یک حادثه هوایی هلیکوپتر آنها در یکی از روستاهای آریزونا سقوط میکند. شما به همراه همسرتان، لین، ماموریت دارید تا از رازها و داستان‌هایی پرده برداری کنید که دیگر کمتر کسی جرات نزدیک شدن به آنها را دارد. خبری از درگیری و مبارزه نیست تنها میتوانید خود را مخفی کنید یا پا به فرار بگذارید و در حین حال باید معماهای بازی را حل کنید. رازها و ماموریت‌های بازی بسیار دلهره آور هستند اما از شما انتظار میرود آنها را حل کنید.

گیم پلی بازی Outlast 2 شاید در ابتدای بازی آسان بنظرتان برسد اما نباید گول آنرا بخورید، در ادامه نه تنها سخت میشود بلکه باید دل شجاعی نیز برای ادامه دادن بازی داشته باشید.

The Madness of Death

بهترین بازی های ترسناک - the madness of death
the madness of death

بازی The Madness of Death (جنون مرگ) یک بازی کوتاه اما بسیار ترسناک است که تنها پلیرهای کمی دل بازی کردن آنرا دارند. با اینکه بازی تنها حدود 1 ساعت گیم‌پلی دارد اما باید انتظار یک گیم‌پلی فوق العاده، تجربه‌ای همه جانبه و وحشتی ظالمانه را از بازی داشته باشید.

بازی داستان مردی را روایت میکند که زن خود را طی یک تصادف تراژدیک از دست داده است و حالا درافسانه‌های باستانی در جستجوی راهی برای بیرون کشیدن همسرش از دنیای مردگان میگردد. پس از دو هفته، خواهرش با دریافت نامه‌ای تشویق میشود تا بدنبال برادرش بگردد. اما در عوض، او با یک جعبه قدیمی با نمادهایی عجیب روبرو میشود که نمیتواند درک کند. در دنیایی دیگر، مرد در کابوسی گرفتار شده که بنظر نمیرسد راهی برای خروج از آن وجود داشته باشد.

Back 4 Blood

Back-4-Blood بهترین بازی ترسناک چندنفره
Back-4-Blood بهترین بازی ترسناک چندنفره

بازی کردن بازی‌های ترسناک بصورت چندنفره بیشتر از اینکه شما را بترساند میتواند خنده دار باشد . یکی از بهترین بازی های ترسناک مولتی پلیر، Back 4 Blood ساخته کمپانی مشهور Warner Bros است. در این بازی شما باید همراه 3 بازیکن دیگر باید با انواع مختلفی از زامبی‌ها مبارزه کنید و بدنبال راهی برای خروج از این مکان‌های ترسناک بگردید. انواع مختلفی از سلاح های سرد و گرم در بازی وجود دارد زامبی ها هم همانطور که گفته شد انواع مختلفی دارند که هرکدام توانایی و قدرت مخصوصی برای خودشان دارند. برخی از آنها را براحتی میتوانید قتل عام کنید اما برخی را باید بی سروصدا از کنارشان عبور کنید تا مبادا متوجه شما بشوند!

the Last of us

بهترین بازی های چند نفره PS5 The Last of Us Part II د لست آو آس
The Last of Us Part II د لست آو آس

کنایه ای که به این بازی وارد است این‌ست که این بازی بیش از 200 عنوان جایزه برای بهترین بازی سال را برده است، اما بسیار غم انگیز است! چون بعداز بازی کردن هربار که میخواهید بخوابید داستان و وقایع کارکترهای بازی جلوی چشمان شما می‌آید. بازی دارای دو شخصیت به نام‌های الی و جوئل است که باید باهم در قلمروی زامبی‌ها زنده بمانند. آنها باید برای بقا در چیزی که از محل زندگیشان باقی مانده باهم همکاری کنند.

the last of us (آخرین ما) پراز خشونت است؛ شما باید با دشمنانتان بجنگید و درست مغز آنها را نشانه بگیرید. هرچند که بازی بخودی خود ترسناک نیست اما اگر آدم اهل اصولی باشید ممکن است برخی از صحنه‌های بازی مانند شکنجه و سلاخی انسان‌ها یا کشتار حیوانات با روحیه شما سازگار نباشد.

Murder House

بهترین بازی های چند نفره PS5 Murder House
Murder House

اگر از خانه‌های تاریک خالی از سکنه ترس دارید، Murder House دقیقن همان بازی است که باید از آن فرار کنید. این یک بازی کلاسیک نسل پنجم ترسناک بقا است که بر سیستم کنترل تانک تکیه دارد و قطعن هرکسی میتواند آنرا در لیست بهترین بازی های ترسناک تاریخ ویدیوگیم قرار دهد.

وقتی که یک گروه خبری پی به وجود یک خانه باستانی و رها شده میبرند برای پوشش خبری به سراغ آن میروند. در کمال تعجب، میفهمند نه تنها خانه خالی نیست، بلکه خودشان هم در آن اسیر شده‌اند. خانه متعلق به یک قاتل سریالی اعدام شده به نام آنتونی اسمیث است، کسی که همانند یک روح سرگردان خیالی برای خداحافظی با این دنیا ندارد.

همانطور که از یک بازی کلاسیک انتظار میرود، این بازی Auto Save (ذخیره خودکار) ندارد. بازیکنان باید از یک سیستم قدیمی برای ذخیره پیشرفت خود استفاده کنند، سیستمی که تا پیش از این در PS1 دیده بودیم. اگر کنجکاو هستید که بدانید چه کسی زنده می ماند و چه کسی کشته میشود، باید برای شبی پر از وحشت آماده باشید. فقط چراغ ها را روشن نگه دارید!

Dead by Daylight

بهترین بازی های ترسناک - dead by daylight
dead by daylight

Dead by Daylight یک بازی ویدیویی ترسناک است که با غم، خشونت، خون و محتوای بزرگسالان پرشده است. این یک بازی مولتی پلیر4vs1 است که در آن یک نفر کنترل یک قاتل سریالی وحشی را در اختیار دارد و سایر بازیکنان باید برای بقا و فرار تلاش کنند. مزیت سه بازیکن دیگراینست که آنها دید سوم شخص دارند و به آنها اجازه میدهد راحتر حرکت کنند و دید گسترده تری از محیط اطراف داشته باشند. در سوی دیگر، قاتل دید اول شخص دارد و باید تلاش کند قربانیان را بیابد.

بازی به بازماندگان اجازه میدهد تا برای فرار با یکدیگر همکاری کنند یا اینکه خودخواه باشند و خودشان را تنهایی به کشتن دهند. ترس از اینکه هر لحظه ممکن است قاتل شما را پیدا کند در تمام طول گیمپلی همراه شماست، البته بازماندگان هم چندان دست و پا بسته نیستند و گزینه‌های متعددی برای فرار و مبارزه در اختیار دارند.

Amnesia: The Dark Descent

بهترین بازی های ترسناک - amnesia-the-dark-descent
amnesia-the-dark-descent

یک بازی ساخته شده در استدیوی Tango Gameworks و منتشر شده توسط بتسدا، the Evil within یک بازی ترس و بقاست که پلیرهای کمی جرئت بازی کردن آنرا دارند. بیشتراز هرچیزی، این بازی بخاطر موجودات افسانه‌ای فراساخته‌ای که دارد تا حدممکن ترسناک شده است. the Evil within (شیطان درون) از دو بازی Silent hill و Resident eveil الهام گرفته است، در هر مرحله از بازی شما باید وسایلی را پیدا کنید که برای بقا نیاز دارد. هرچه بیشتر برتری داشته باشید، شانس شما برای پیدا کردن پناهگاه امن و آپگرید سلاحها بیشتر میشود. بازی برای PC و کنسول عرضه شده است. ماهیت بازی و توالی مرحله‌ها نیاز به قلبی قوی ونترس دارد، زیرا هر مرحله میتواند تا سرحد مرگ ترسناک شود.

Remothered: Tormented Fathers

بازی های ترسناک - Remothered: Tormented Fathers
Remothered: Tormented Fathers

این حقیقت که Remothered: Tormented Fathers بسیار واقع‌گرایانه طراحی شده است آنرا بیشتر ترسناک میکند. این یک بازی ویدیویی در ژانر ترس و بقاست که بر تکنیک‌های روانشاختی برای ترساندن پلیرها تکیه دارد. از آن جایی که این بازی مملو از شخصیت‌های شرور و قهرمان است تشخیص مرز بین خوب و بد سخت است.

داستان بازی وقایعِ یک زن میان سال به‌نام رزماری رید را دنبال میکند که برای تحقیقات جنایی به خانه‌ی ریچارد فلتون میرود. در ابتدا، رزماری یک پیغام هشدارآمیز از گلوریا دریافت میکند، زنی که برای محافظت از ریچارد استخدام شده است. با این حال، داستان زمانی ترسناک میشود که او به نیت واقعی گلوریا پی میبرد. حالا او باید بیشتر برای بقا بجنگد تا حقیقت! برای بقا روش‌های متعددی وجود دارد، اما اول باید از نظر روانی خود را آماده کنید.

کات‌سین‌های فیلم مانند بازی، صدای باکیفیت و موزیک‌های خوش ساخت این بازی را بسیار ترسناکتر کرده است. 

Resident Evil 7: Biohazard

رزیدنت اویل بهترین بازی های ترسناک - Resident Evil 7: Biohazard
Resident Evil 7: Biohazard

رزدینت ایول را به نوعی میتوان مادر تمام بازی‌های ترسناک نامید. صحبت کردن درمورد بهترین بازی های ترسناک بدون نام بردن از رزیدنت ایول غیرممکن است. با اینکه نسخه‌های قبلی این بازی هم بسیار خوب بودند، اما Resident Evil 7: Biohazard مانند یک طوفان جهان را درنوردید. این بازی در 2017 منتشر شد و تا 5 سال صدرنشین چارت‌های مختلفی بود. شوخی بردار نیست، این نسخه واقعن ترسناک است!

بهترین بازی های ترسناک از نظر شما

قطعن این تنها لیست ما در این زمینه نخواهد بود و در آینده لیست های بیشتری برای طرفداران بازی های ترسناک خواهیم ساخت. اگر عناوین این لیست را تجربه کرده‌اید به ما بگویید راجع به لیست ما چه نظری دارید؟ فکر میکنید بازی های دیگری هم هستند که شایسته حضور در لیست این باشند؟ در کامنت ها برای ما بنویسید تا در موجولایف های بعدی آنها را اضافه کنیم. ♥

مرتبط: بهترین بازی های شبیه Mass Effect

89 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *